Σχέση της επιστολής του Αποστόλου Ιούδα του Θαδδαίου προς την Παλαιά Διαθήκη
Μέρος Δεύτερο
Η έκφραση μιας προφητείας, η γλωσσική δηλαδή επένδυση του νοήματος, είναι πράγμα συμβατικό και ακολουθεί ορισμένους νόμους τυποποιήσεως. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις κατά τις οποίες μεταγενέστεροι Προφήτες στην Π.Διαθήκη δανείζονται τους εκφραστικούς τύπους των προγενεστέρων. Κλασσικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του Ιωάννου, ο οποίος στην Αποκάλυψη δανείζεται κατά κόρον τέτοιους τύπους από τον Δανιήλ και τον Ιεζεκιήλ. Η αποκάλυψη του Θεού στον Προφήτη είναι ένα νόημα υψηλότερο μεν της οξύνοιας αλλά και άκρως απλό. Αυτό το απλό προκειμένου να γίνει προσιτό στους άλλους ανθρώπους, περιβάλλεται από μια σύνθετη ανθρώπινη διατύπωση και γλωσσική έκφραση. Η συνήθεια να δανείζονται οι Προφήτες τις διατυπώσεις από τους προγενέστερους τηρείται για την διευκόλυνση των ανθρώπων να καταλάβουν. Γι αυτό η πλέον ουσιαστική ερμηνεία μιας προφητείας είναι να διεισδύσει κάποιος βαθύτερα της επιφανειακής διατυπώσεως και να καταλάβει το απλό νόημα.
Την έκφραση της προφητείας του Ενώχ, την δανείζεται ο Ιούδας από το Δευτερονόμιο (βιβλίο της Π.Διαθήκης), τον Ησαΐα, τον Ζαχαρία και τον Παύλο.
Δευτ. 33,2-3. Και είπε (ο Μωυσής) ήρθε ο Κύριος από το Σινά, έλαμψε η παρουσία Του προς εμάς στο όρος Σηείρ και έφτασε ταχέως στο οροπέδιο Φαράν, φάνηκε με τις μυριάδες των αγγέλων του ως συνοδούς Του εις Κάδης˙ μαζί Του εκ δεξιών Του υπήρχαν τάγματα αγγέλων. Ελυπήθη ο Κύριος τον λαό του και τον έσωσε και πάντες οι Ισραηλίτες οι αφιερωμένοι σε Εσένα, βρίσκονται υπό την προστασία Σου.
Ησ. 66,15-16. Διότι ιδού ο Κύριος θα έρθει σαν φωτιά και ως καταιγίδα τα άρματα Αυτού, για να αποδώσει με τον δίκαιο θυμό Του την τιμωρία, την αποπομπή και την εξαφάνιση των αμαρτωλών μέσα στην φλόγα του πυρός, διότι μέσα στη φωτιά του Κυρίου θα κριθεί όλη η γη και δια της ρομφαίας Αυτού θα σφαγιαστεί κάθε ανθρώπινη ύπαρξη.
Ζαχ. 14,5. Και θα έρθει ο Κύριος ο Θεός μου και πάντες οι άγιοι μαζί Του…
Β’ Θε 1,7-10 Όταν ο Κύριος Ιησούς αποκαλυφθεί από τον ουρανό μαζί με τους αγγέλους της δυνάμεώς Του μέσα σε πύρινη φλόγα και θα καταδικάσει εκείνους που δεν ξέρουν τον Θεό και δεν υπακούουν στο Ευαγγέλιο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, οι οποίοι θα τιμωρηθούν με αιώνιο όλεθρο από προσώπου του Κυρίου και από της δόξης της δυνάμεώς Του, όταν θα έρθει να δοξασθεί μεταξύ των αγίων του και να θαυμασθεί εκείνη την Ημέρα μεταξύ όλων εκείνων που έχουν πιστέψει, διότι η μαρτυρία μας προς εσάς έγινε πιστευτή.
Ιδ, 14-15 Ιδού ήλθε ο Κύριος με τις αγίες του μυριάδες, για να κάνει κρίση εναντίον όλων και να ελέγξει όλους τους ασεβείς για όλα τα έργα της ασεβείας τους, τα οποία ασεβώς έκαναν και για όλα τα σκληρά λόγια τα οποία είπαν εναντίον Του αμαρτωλοί ασεβείς.
Συνεχίζεται…